A A A

Сoncurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante

Centrul pentru Drepturile Omului din Moldova

anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante

 

1.      Consultant superior (resurse umane)în Aparatul avocaților parlamentari

(1 unitate temporar vacantă)

Scopul general al funcţiei:

Realizarea obiectivelor strategice ale Centrului pentru Drepturile Omului prin promovarea şi implementarea unui management eficient al resurselor umane în cadrul instituţiei.

Sarcinile de bază:

1. Expertizează proiectele de acte legislative în domeniul resurselor umane; monitorizează şi evaluează procesul de implementare şi promovare a politicii de personal;

2. Elaborează propuneri de perfecţionare a legislaţiei ce ţine de domeniul de activitate;

3. Coordonează implementarea procedurilor administrative de personal şi acordă asistenţă informaţională şi metodologică în domeniul procedurilor de personal.

4. Coordonează procesul de dezvoltare profesională şi instruire a funcţionarilor publici;

5. Monitorizează implementarea procesului de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi atestare a funcţionarilor publici;

 Condiţiile de participare la concurs:

Condiţii de bază -

La funcția publică poate candida persoana care:

  • Deţine cetăţenia Republicii Moldova;
  • Cunoaște limba de stat;
  • Nu a împlinit vârsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vârstă;
  • Nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârșite cu intenţie;
  • Nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

Cerinţe specifice -

Studii:Superioare, de licenţă sau echivalente, preferabil în domeniul managementului resurselor umane, administraţiei publice.

Experienţă profesională:cel puţin 1 an în domeniul managementului resurselor umane, experienţa în serviciul public va fi un avantaj.

Cunoştinţe:

  • cunoaşterea managementului resurselor umane;
  • cunoaşterea politicilor şi procedurilor de personal;
  • cunoaşterea la nivel avansat a legislaţiei aferente domeniului vizat;
  • cunoaşterea unei limbi de circulație internațională (nivel b1);
  • cunoştinţe avansate de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet;

Abilităţi: delucru cu informaţia, analiză şi sinteză, elaborare de politici/documente, de formulare şi redactare, instruire, consultare, comunicare eficientă, lucru în echipă.  

Atitudini/comportamente:spirit de iniţiativă, creativitate, responsabilitate, respect faţă de oameni, flexibilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

Bibliografia concursului pentru ocuparea funcțiilor publice vacante:

Constituţia Republicii Moldova.

Legea cu privire la avocaţii parlamentari nr. 1349 din 17.10.1997.
Hotărâre de aprobare a Regulamentului Centrului pentru Drepturile Omului, a structurii, a statului de funcţii şi a modului de finanţare a acestuia nr. 57-XVI din 20.03.2008.


Acte normative în domeniul serviciului public:
Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;

Legea nr.155 din 21 iulie 2011 pentru aprobarea Clasificatorului unic al funcţiilor publice;

Legea nr. 199  din  16 iulie 2010 cu privire la statutul persoanelor cu funcţii de demnitate publică;

Legea nr.80 din  7 mai 2010 cu privire la statutul personalului din cabinetul persoanelor cu funcţii de demnitate publică;

Legea nr.25-XVI din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;

Legea nr.16-XVI din 15 februarie 2008 cu privire la conflictul de interese;

Legea nr.1264-XV din 19 iulie 2002 privind declararea şi controlul veniturilor şi a proprietăţii demnitarilor de stat, judecătorilor, procurorilor, funcţionarilor publici şi a unor persoane cu funcţie de conducere;

Legea nr.90-XVI din 25 aprilie 2008 cu privire la prevenirea şi combaterea corupţiei;

Legea nr.190-XIII din 19 iulie 1994 cu privire la petiţionare;

Legea nr. 48  din  22 martie 2012 privind sistemul de salarizare a funcţionarilor publici;

Legea nr.239-XVI din 13 noiembrie 2008 privind transparenţa în procesul decizional;

Legea nr.271-XVI din 18 decembrie 2008 privind verificarea titularilor şi a candidaţilor la funcţii publice;

Hotărârea Guvernului nr.201 din 11 martie 2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor; Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public”.

 

Acte normative în domeniul administraţiei publice centrale:
Legea nr.780-XV din 27.12.2001 privind actele legislative.

 

 Persoanele interesate pot depune personal/ prin poştă/ prin e-mail Dosarul de concurs:

  • formularul de participare[1];
  • copia buletinului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau specializare;
  • copia carnetului de muncă[2];
  • cazier judiciar[3]

Data limită până la care poate fi depus Dosarul de concurs -  20iulie 2013

Telefon –060002661; 0-22-23-48-00

e-mail –o.luchian@inst.ombudsman.md

Adresa poştală – mun. Chişinău, str. Sfatul Țării, 16

Persoana de contact –Olesea Luchian

Formular de participare la concursul pentru ocuparea funcției publice vacante.

 


[1]Formularul de participare poate fi găsit pe pagina web:  www.ombudsman.md

[2]Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.

[3]Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.