Centrul pentru Drepturile Omului din Moldova
anunţă prelungirea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante
1. Consultant în Serviciul investigații și monitorizare
(1 unitate - vacantă și 1 unitate – temporar vacantă)
Scopul general al funcţiei:
Contribuirea la asigurarea activităţii avocatului parlamentar, orientate spre garantarea respectării drepturilor şi libertăţilor constituţionale ale omului în Republica Moldova.
Sarcinile de bază:
1. Efectuarea analizei datelor privind încălcarea drepturilor omului în domeniul respectiv de competenţă; |
2. Elaborarea actelor de reacţionare, obiecţiilor şi propunerilor referitor la asigurarea drepturilor omului, pentru autorităţile publice centrale şi locale, pe domeniul de activitate; |
3. Investigarea sesizărilor cetăţenilor ale căror drepturi au fost încălcate; |
4. Asigurarea monitorizării respectării drepturilor omului de către autorităţile publice centrale şi locale, persoane de răspundere şi instituţii, întreprinderi, indiferent de tipul de proprietate; |
5. Contribuirea la elaborarea rapoartelor tematice în domeniul de specialitate; |
6. Efectuarea audienţei cetăţenilor. |
Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază -
La funcția publică poate candida persoana care:
- Deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- Posedă limba de stat;
- Nu a împlinit vârsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vârstă;
- Nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârșite cu intenţie;
- Nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
Cerinţe specifice -
Studii:Superioare, de licenţă sau echivalente, în domeniul juridic.
Experienţă profesională: experienţa de lucru va constitui un avantaj.
Cunoştinţe:
- Cunoştinţe generale din domeniul drepturilor și libertăților constituționale ale omului;
- Cunoaşterea la nivel avansat a legislaţiei aferente domeniului vizat;
- Cunoaşterea unei limbi de circulație internațională (nivel B1);
- Cunoştinţe avansate de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.
Abilităţi: delucru cu informaţia, analiză şi sinteză, elaborare de politici/documente, de formulare şi redactare, instruire, consultare, comunicare eficientă, cercetare, lucru în echipă.
Atitudini/comportamente:spirit de iniţiativă, creativitate, responsabilitate, respect faţă de oameni, flexibilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.
2. Consultant principal în Serviciul investigații și monitorizare
(2 unități – temporar vacante)
Scopul general al funcţiei:
Contribuirea la asigurarea activităţii avocatului parlamentar, orientate spre garantarea respectării drepturilor şi libertăţilor constituţionale ale omului în Republica Moldova.
Sarcinile de bază:
1. Contribuie la elaborarea politicilor în domeniul drepturilor omului pe domeniul de activitate; |
2. Coordonează implementarea politicilor în domeniul drepturilor omului pe domeniul de activitate; |
3. Monitorizează şi evaluează implementarea politicilor în domeniul drepturilor omului pe domeniul de activitate; |
4. Expertizează proiectele de acte normative, legislative în domeniul drepturilor omului pe domeniul de activitate; |
5. Elaborează informaţii pe domeniul de activitate pentru Comitetele ONU cu privire la implementarea Convenţiilor şi Pactelor internaţionale la care Republica Moldova este parte privind respectarea drepturilor omului; |
6. Monitorizează măsurile întreprinse de către autorităţi pe marginea sesizărilor privind încălcarea drepturilor omului pe domeniul de activitate. |
Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază -
La funcția publică poate candida persoana care:
- Deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- Posedă limba de stat;
- Nu a împlinit vârsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vârstă;
- Nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârșite cu intenţie;
- Nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
Cerinţe specifice -
Studii:Superioare, de licenţă sau echivalente, în domeniul juridic.
Experienţă profesională:cel puţin 2 ani în domeniu.
Se salută experienţa în serviciul public sau neguvernamental în domeniul protecţia drepturilor omului, precum şi administrarea instituţiilor medicale sau a unor subdiviziuni din acestea.
Cunoştinţe:
- Cunoştinţe generale din domeniul drepturilor și libertăților constituționale ale omului;
- Cunoaşterea la nivel avansat a legislaţiei aferente domeniului vizat;
- Cunoaşterea unei limbi de circulație internațională (nivel B1);
- Cunoştinţe avansate de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet;
Abilităţi: delucru cu informaţia, analiză şi sinteză, elaborare de politici/documente, de formulare şi redactare, instruire, consultare, comunicare eficientă, cercetare, lucru în echipă.
Atitudini/comportamente:spirit de iniţiativă, creativitate, responsabilitate, respect faţă de oameni, flexibilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.
3. Consultant principal în Serviciul investigații și monitorizare în domeniul prevenirii torturii şi a pedepselor sau tratamentelor inumane sau degradante
Scopul general al funcţiei:
Asigurarea eficacităţii funcţionării instituţiei în domeniul prevenirii torturii şi a pedepselor sau tratamentelor inumane sau degradante. Acordarea asistenţei în exercitarea atribuţiilor avocaţilor parlamentari în calitate de mecanism naţional de prevenire a torturii.
Sarcinile de bază:
1. Consultarea şi asistarea avocaţilor parlamentari în calitate de mecanism naţional de prevenire a torturii. |
Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază -
La funcția publică poate candida persoana care:
- Deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- Posedă limba de stat;
- Nu a împlinit vârsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vârstă;
- Nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârșite cu intenţie;
- Nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
Cerinţe specifice -
Studii:Superioare, de licenţă sau echivalente, în domeniul juridic.
Experienţă profesională:cel puţin 2 ani în unul din domeniile:
- domeniul prevenirii şi combaterii torturii;
- investigării şi monitorizării cazurilor de tortură şi relelor tratamente,locurilor de detenţie;
- administrarea şi participarea la administrarea proiectelor de prevenire a torturii;
- experienţă în structurile de stat şi neguvernamentale în domeniul drepturilor omului, unde una din priorităţi a constituit eradicarea fenomenului torturii;
- experienţă în domeniul medicinii, psihologiei, psihiatriei judiciare;
- experienţă de lucru cu grupuri specifice, precum emigranţii, minorii, asistenţă juridică condamnaţilor;
- experienţă în mediul academic, care desfăşoară cercetări ştiinţifico-practice în domeniul investigării, profilaxiei combaterii relelor tratamente.
Se salută experienţa managerială, experienţa cu organismele internaţionale.
Cunoştinţe:
- Cunoştinţe generale din domeniul drepturilor și libertăților constituționale ale omului;
- Cunoaşterea la nivel avansat a legislaţiei aferente domeniului vizat;
- Cunoaşterea unei limbi de circulație internațională (nivel B1);
- Cunoştinţe avansate de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet;
- cunoaşterea obligatorie a:
Legislaţiei internaţionale la care Republica Moldova este parte, după cum urmează:
- Convenţia europeană pentru prevenirea torturii şi a pedepselor sau tratamentelor inumane sau degradante;
- Convenţia ONU împotriva torturii şi altor tratamente sau pedepse cu cruzime, inumane sau degradante;
- Protocolul Opţional la Convenţia ONU împotriva torturii şi altor tratamente sau pedepse cu cruzime, inumane sau degradante;
- Jurisprudenţa CEDO pe cauzele pierdute la art.3 şi 5;
Legislaţiei naţionale:
- Legea cu privire la avocaţii parlamentari nr.1349 din 17.10.1997;
- Legea cu privire la probaţiune nr.8 din 14.02.2008;
- Codul de executare;
- Codul penal; Codul de Procedură penală;
- Hotărârea Guvernului cu privire la aprobarea Statutului executării pedepsei de către condamnaţi nr.583 din 26.05.2006;
- Hotărârea Guvernului pentru aprobarea Regulamentului privind modul de plată a indemnizaţiei unice pentru persoanele eliberate din locurile de detenţie nr. 1353 din 20.12.2005;
Abilităţi: delucru cu informaţia, analiză şi sinteză, elaborare de politici/documente, de formulare şi redactare, instruire, consultare, comunicare eficientă, cercetare, lucru în echipă.
Atitudini/comportamente:spirit de iniţiativă, creativitate, responsabilitate, respect faţă de oameni, flexibilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.
4. Specialist principal în cadrul Reprezentanţei Varnița
Scopul general al funcţiei:
Contribuirea la asigurarea activităţii Centrului pentru Drepturile Omului în teritoriu, orientate spre garantarea respectării drepturilor şi libertăţilor constituţionale ale omului.
Sarcinile de bază:
1. Examinează sesizările persoanelor din raza de activitate a Reprezentanţei ale căror drepturi şi libertăţi au fost încălcate; |
2. Elaborează proiectele actelor de reacţionare către autorităţile publice; |
3. Efectuează audienţa cetăţenilor; |
4. Participă la efectuarea evaluărilor şi elaborarea notelor de studiu în domeniul drepturilor omului. |
Condiţiile de participare la concurs:
Condiţii de bază -
La funcția publică poate candida persoana care:
- Deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- Posedă limba de stat;
- Nu a împlinit vârsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vârstă;
- Nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârșite cu intenţie;
- Nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
Cerinţe specifice -
Studii:Superioare, de licenţă sau echivalente, în domeniul juridic.
Experienţă profesională:cel puţin 1 an în domeniu.
Cunoştinţe:
- Cunoştinţe generale din domeniul drepturilor şi libertăţilor constituţionale ale drepturilor omului;
- Cunoaşterea la nivel avansat a legislaţiei aferente domeniului vizat;
- Cunoştinţe avansate de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.
Abilităţi: delucru cu informaţia, analiză şi sinteză, elaborare de politici/documente, de formulare şi redactare, instruire, consultare, comunicare eficientă, cercetare, lucru în echipă.
Atitudini/comportamente:spirit de iniţiativă, creativitate, responsabilitate, respect faţă de oameni, flexibilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.
Bibliografia concursului pentru ocuparea funcțiilor publice vacante:
Constituţia Republicii Moldova.
Legea cu privire la avocaţii parlamentari nr. 1349 din 17.10.1997.
Hotărâre de aprobare a Regulamentului Centrului pentru Drepturile Omului, a structurii, a statului de funcţii şi a modului de finanţare a acestuia nr. 57-XVI din 20.03.2008.
Acte normative în domeniul serviciului public:
Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
Legea nr.155 din 21 iulie 2011 pentru aprobarea Clasificatorului unic al funcţiilor publice;
Legea nr. 199 din 16 iulie 2010 cu privire la statutul persoanelor cu funcţii de demnitate publică;
Legea nr.80 din 7 mai 2010 cu privire la statutul personalului din cabinetul persoanelor cu funcţii de demnitate publică;
Legea nr.25-XVI din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
Legea nr.16-XVI din 15 februarie 2008 cu privire la conflictul de interese;
Legea nr.1264-XV din 19 iulie 2002 privind declararea şi controlul veniturilor şi a proprietăţii demnitarilor de stat, judecătorilor, procurorilor, funcţionarilor publici şi a unor persoane cu funcţie de conducere;
Legea nr.90-XVI din 25 aprilie 2008 cu privire la prevenirea şi combaterea corupţiei;
Legea nr.190-XIII din 19 iulie 1994 cu privire la petiţionare;
Legea nr. 48 din 22 martie 2012 privind sistemul de salarizare a funcţionarilor publici;
Legea nr.239-XVI din 13 noiembrie 2008 privind transparenţa în procesul decizional;
Legea nr.271-XVI din 18 decembrie 2008 privind verificarea titularilor şi a candidaţilor la funcţii publice;
Hotărârea Guvernului nr.201 din 11 martie 2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor; Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public”.
Acte normative în domeniul administraţiei publice centrale:
Legea nr.64-XII din 31.05.1990 cu privire la Guvern;
Legea nr.780-XV din 27.12.2001 privind actele legislative;
Legea nr.780-XV din 27 decembrie 2001 privind actele legislative.
Acte normative în domeniul de specialitate:
Declaraţia Universală a Drepturilor Omului;
Convenţia Europeană pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale şi protocoalele adiţionale la ea.
Codul penal al Republici Moldova nr.985 din 18.04.2002;
Codul de procedură penală al Republicii Moldova nr. 122 din 14.03.2003;
Codul civil al Republicii Moldova nr.1107 din 06.06.2002
Codul de procedură civilă al Republicii Moldova nr.225 din 30.05.2003;
Codul de executare al Republicii Moldova nr.443 din 24.12.2004;
Codul contravenţional al Republicii Moldova nr.218 din 24.18.2008;
Codul familiei al Republicii Moldova nr.1316 din 26.10.2000;
Legea cu privire la petiţionare nr. 190 din 19.07.1994;
Legea ocrotirii sănătăţii nr.411 din 28.03.1995;
Legea privind sănătatea mentală nr.1402 din 16.12.1997;
Legeacu privire la drepturile şi responsabilităţile pacientului nr.263 din 27.10.2005;
Legea cu privire la asigurarea obligatorie de asistenţă medicală nr.1585 din 27.02.1998;
Legea cu privire la libertatea de exprimare nr.64 din 23.04.2010;
Legea privind întrunirile nr.26 din 22.02.2008;
Legea privind libertatea de conştiinţă, de gândire şi de religie nr.125 din 11.05.2007;
Legea privind accesul la informaţie nr.982 din 11.05.2000;
Carta Socială Europeană din 03.05.1996;
Pactul internaţional cu privire la drepturile civile şi politice;
Pactul cu privire la drepturile economice, sociale şi culturale;
Convenţia internaţională privind eliminarea tuturor formelor de discriminare rasială.
Pentru funcția de consultant principal în Serviciul investigații și monitorizareîn domeniul prevenirii torturii şi a pedepselor sau tratamentelor inumane sau degradante:
Codul penal al Republici Moldova nr.985 din 18.04.2002;
Codul de procedură penală al Republicii Moldova nr. 122 din 14.03.2003;
Codul de executare al Republicii Moldova nr.443 din 24.12.2004;
Legea cu privire la probaţiune nr.8 din 14.02.2008;
Hotărârea Guvernului cu privire la aprobarea Statutului executării pedepsei de către condamnaţi nr.583 din 26.05.2006;
Hotărârea Guvernului pentru aprobarea Regulamentului privind modul de plată a indemnizaţiei unice pentru persoanele eliberate din locurile de detenţie nr. 1353 din 20.12.2005;
Declaraţia Universală a Drepturilor Omului;
Convenţia Europeană pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale şi protocoalele adiţionale la ea;
Convenţia ONU împotriva torturii şi altor pedepse ori tratamente cu cruzime, inumane sau degradante din 10.12.1984;
Convenţia europeană pentru prevenirea torturii şi a pedepselor sau tratamentelor inumane sau degradante din 26.11.1987;
Protocolul Opţional la Convenţia ONU împotriva torturii şi altor tratamente crude, inumane sau degradante, adoptată de Adunarea Generală a ONU la 18.12.2002.
Persoanele interesate pot depune personal/ prin poştă/ prin e-mail Dosarul de concurs:
- formularul de participare[1];
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau specializare;
- copia carnetului de muncă[2];
- cazier judiciar[3]
Data limită până la care poate fi depus Dosarul de concurs - 08 iulie 2013
Telefon –060002661; 0-22-23-48-00
e-mail –o.luchian@inst.ombudsman.md
Adresa poştală – mun. Chişinău, str. Sfatul Țării, 16
Persoana de contact –Olesea Luchian
Formular de participare la concursul pentru ocuparea funcției publice vacante.
[1]Formularul de participare poate fi găsit pe pagina web: www.ombudsman.md
[2]Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.
[3]Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.